Schiphol, laat je niet kisten!

Schiphol, vrienden!

Terwijl ik dit schrijf, op een strakblauwe, zonnige zondagochtend, zijn jullie iedere 3 minuten wel even in mijn gedachten. Of in ieder geval in mijn oren, maar hee: komt dat niet op hetzelfde neer?

Er zal 1 kilometer verderop wel sprake zijn van een harde en extreem lokale westenwind, anders hadden jullie hier vanochtend natuurlijk niet gevlogen. We Vliegen tegenwoordig immers Volgens Afspraak, dus ik vertrouw jullie op je blauwe…eh… vliegtuigen.

Wat een gedonder weer in de krant hè? Van die zure zeikerds uit Amstelveen die klagen ‘dat hun woongenot wordt verstoord’. Je hoeft maar op zondag naar de Ikea te gaan om in te zien dat dat hele woongenot sowieso een totaal overtrokken concept is. En laten we wel wezen, van een beetje kerosine is nog nooit iemand doodgegaan. Moeten ze die snelweg maar ondertunnelen: dat zou pas zoden aan de dijk zetten!

Nee hoor, ik ben er wel blij mee, dat jullie zo vaak en geheel Volgens Afspraak over mijn huis vliegen.

Allereerst: er is niets vervelender dan abrupt gewekt worden door een tetterende wekker. Het is veel fijner om rustig wakker te worden met het geluid van voorbijrazend vakantiegeluk. Dat je je nog een keertje omdraait en op Kreta waant. Om 5 uur ’s ochtends. Iedere vijf minuten.

Ook zijn verjaardagsfeesten een stuk dragelijker. Met het geluk dat ¾ van onze gezin in de zomer verjaart, vinden de verplichte kringfestiviteiten meestal plaats in de tuin. Ik heb nu een volstrekt legitieme reden om tenminste 300 x 2 minuten per verjaardag niet naar de saaie verhalen van tante Nel te hoeven luisteren. Simpelweg omdat tante Nel 300 x 2 minuten niet te verstaan is. Heerlijk!

En laten we vooral ook niet onze jongste inwoners vergeten. Die vinden het schitterend, al die vliegtuigen. Dat vliegmaatschappijen zich niet laten sponsoren door Fisher Price heb ik nog nooit begrepen. Mijn zoon zei eerder ‘vliegtuig’ dan mama, maar misschien heeft dat meer met mij te maken.

Dus, om maar in vliegtuigtermen te blijven, lieve Schiphol: laat je niet kisten. Ik wil.e all.en e..n zeg.en .at i. v.el ..n .ul.i. h..

Sorry, er vloog een vliegtuig over.

Geef een reactie

