Hello Goodbye

on

ImageIk wilde hier iets te zeggen over de 20 vertrekkende raadsleden die afgelopen week afscheid namen. Maar ja. Toen bedacht ik me dat het merendeel van u het merendeel van die 20 vast helemaal niet kent. En ik eigenlijk ook niet, ondanks mijn inspanningen om iedere raadsvergadering op tv te kijken (ik heb geen leven nee, mocht u zich dat afvragen).

Terecht ook hoor, dat u niet kijkt. Raadsvergaderingen zijn in de regel namelijk tergend saai. Sowieso is praten via een voorzitter bijzonder onhandig voor het maken van stevige ruzie die de moeite waard is om te kijken. En dan is er nog de problematiek van de intonatie. Het is maar goed dat D66 inzet op onderwijs, want de voorleescapaciteiten van het gemiddelde raadslid steken nog schril af bij de klemtoonbingo van de nieuwslezer van RTV Amstelveen. Voeg daar nog her en der een spraakgebrek en het ontbreken van leestekens op een aantal partijtoetsenborden aan toe, en een avond ultieme saaiheid is gegarandeerd.

Maar waren de raadsvergaderingen wél de GTST van Amstelveen geweest, dan had ik dus wat willen zeggen over de afzwaaiers. Bijvoorbeeld over Ben Jonker die – ook in het echt – iedere zin met ‘ja?’ afsluit waardoor je zelfs als je nee denkt toch instemmend mee humt. Vandaar dat hij altijd gelijk heeft. Of ik had bekend dat ik altijd hoopte dat Henk Fokkink eens oogjes op zijn inhammen zou tekenen, zodat we hem ook eens aan zouden kunnen kijken. En er was een treurige noot geweest uiteraard. Want één van de weinigen binnen de monotone babbelclub die nog een prettig luisterbaar, coherent verhaal kon houden, gaat weg: Sander Mager. Laten we hopen dat het liefdesduo Raat en Veeningen vanaf hun bankje op de foto éven achterom naar die leuke kersenbloesem hebben gekeken, om toch te concluderen dat iets met groen helemaal zo slecht niet is. Doe het voor ons, de kijkers.

Maar goed, u kijkt niet, dus het heeft allemaal geen zin om dat te vertellen. Dat wordt net zoiets als het navertellen van een droom en dat is bijkans nog saaier dan de raadsvergaderingen zelf.

Maar, lieve mensen, dat gaat veranderen! Want nu hebben we Harmen van D66! Harmen is 21 en te vinden in de van Dale onder ‘knap’. Hij doet wilde dingen met tandpasta en heeft een echt kapsel. Ik stel dan ook voor dat we, voor de kijkcijfers, de komende 4 jaar de vergadering beginnen met een item waarin Harmen de laatste badmode showt.

Dan beloof ik dat ik over 4 jaar iets schrijf over de vertrekkende raadsleden, die u dan uiteraard allemaal kent.

 

Geef een reactie

