The Harald Tribune

HaraldMoonenGeachte heer Moonen,

Of mogen we al beste Harald zeggen? Ja, ik richt het woord eens tot jou want je vrouw Mirjam is al uitgebreid bewierookt. Als ‘man van’ moet dat niet altijd even makkelijk zijn, je wordt toch al snel zo’n accessoire die hoegenaamd niets doet behalve ‘heel erg achter zijn sterke vrouw staan’. En strijken natuurlijk. Haar metafoor van de Raad als strijkkwartet moet voor jou gevoeld hebben als een steekje onder water.

Je hoorde je vrouw ook plechtig beloven dat ze de komende tijd enorm kennis gaat maken met iedereen en zag de eenzame avonden met een bord magnetronbami natuurlijk al naderen. Maar Harald, ik kom je redden!

Kijk, we waren allemaal al enorm blij dat het een meisje werd (qua dat die beter zijn in alles) en de mannen waren al enorm blij dat het jóuw meisje werd (qua dat die knap is). En nu zijn wij – de vrouwtjes van Amstelveen – óók nog eens enorm blij, qua dat er achter iedere knappe vrouw blijkbaar ook een knappe man staat (vergeet sterk, knap is veel belangrijker).

Jij dacht vast dat die handenschuddende kudde op het welkomstfeestje in de Schouwburg daar stond voor je vrouw, maar dat was maar schijn. “Is het Hugh Grant?”, hoorde ik de vleeskleurige lippenstiften opgewonden fluisteren. Ik – InvestiGeertje – ben natuurlijk met gezwinde spoed gaan Googelen want alles wat ook maar ríekt naar Hugh Grant daar moet ik het fijne van weten.

Inmiddels weet ik dat je Moonen heet van achteren. Ook weet ik dat de zoekterm “Moonen” best gekke resultaten oplevert en dat het maar goed is dat Mirjam ‘van ’t Veld’ heet en geen ‘in ’t Veld’. Maar dat terzijde.

Wat ik (denk ik) óók ontdekte is dat jij – óf je tweelingbroer met dezelfde naam – in het pre-accessoiriale tijdperk niet onverdienstelijk drumde. Beste Harald, vergeet dat suffe strijkkwartet: we zoeken nog lokaal muzikaal talent voor het evenement Jazz in het Dorp op 24 augustus. Roep Texan Tail of The Wild Specialties weer bij elkaar: een mooiere kans om kennis te maken met Amstelveen is er niet. Regelen wij de gratis bami!

Tot 24 augustus!

(En als je ’t onverhoopt niet bent; wil je dan je tweelingbroer vragen?)

 

 

 

Geef een reactie

