De snelweg naar Duckstad

boskabuterJa ik was dus even op vakantie. Negen letters (ik verkeer nog in sferen van raadspelletjes in de auto), het begint met een ‘F’ en ze praten er gek, rara? Juist, ik was in Friesland. En nu is Friesland gewoon Nederland; de 3G-dekking is er net zo slecht als op de gemiddelde Provençaalse camping en zo kon het zomaar gebeuren dat ik dingen miste.

Gelukkig ook maar dat ik er 2 weken niet was en dingen miste, want anders had ik misschien wel iets geschreven over het onderwerp waar we het in Amstelveen Niet Meer Over Hebben. U heeft het vást gelezen in de ochtendbladen: die hele brede A9 blijkt bij nader inzien dus een beetje van hetzelfde laken een pak te worden als vrijwel mijn volledige assortiment aan keukenmachines: ze zien er enig uit in de winkel, je betaalt je er scheel aan maar je gebruikt ze nooit.

Maar omdat wij Amstelveners nu eenmaal aan Minister Melanie hebben beloofd dat we, in ruil voor korting, het niet meer over de noodzaak van de verbreding zullen hebben (om maar weer in vakantiesferen te blijven “Je krijgt nog één ijsje, maar dan mag je niet meer zeuren!”), hebben we het er niet meer over. Erewoord.

Dat het hele Almere niks zou worden qua groei, dat kon natuurlijk zelfs een verkeersonkundige van verre aan zien komen. En wel precies op het moment dat er iemand aan de gemeentelijke tekentafel van de zoveelste nieuwe Almeriaanse wijk verzuchtte: “jongens, ik weet het óók niet meer hoor, we hebben nu alle filmsterren vernoemd, we hebben de Kruiden- en de Danswijk, de Regenboogbuurt… Zullen we deze niet gewoon iets met striphelden doen, voor de leuk?”

Zo kan het dus zomaar zijn dat je als Almeriaan op de camping moet vertellen dat je in de Katrien Duckstraat woont, op het hoekje met de Guus Gelukstraat en vlakbij de Mickey Mousestraat. Dat wil niemand. En omdat ook Almerianen gewoon willen kamperen zonder uitgelachen te worden, is de massale uittocht uit Duckstad helemaal geen verrassing.

Maar goed. Wij Hebben Het Er Niet Meer Over en ik dus ook niet. De verbouwing van de A9 begint volgend jaar en duurt tot 2020. De afslag naar Amstelveend zal worden afgesloten. Waar is Dagobert als je hem nodig hebt.

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. jan schreef:

    Een willekeurig kind spreidt meer visie ten toon dan de schrijver van dit stukje ooit zal kunnen.

Geef een reactie

