Jazz we can!

securedownload-19

In mijn hoofd heb ik dit stukje al 100 keer geschreven. ‘s Nachts om een uur of 3, wanneer ik een fles melk haalde voor de zoon en het niet kon laten even op knmi.nl te gluren. De zondag ervoor, toen het regende tot ik er buikpijn van kreeg. Tijdens vergaderingen op het werk als ik ineens bedacht dat het nog maar 10/4/2/… dagen duurde en ik me wild begon af te vragen of we alles wel geregeld hadden…

De inleiding van het stukje was altijd hetzelfde, namelijk dat het zo’n leuk idee was geweest, het eerste jazzfestival in Amstelveen, waar we met z’n allen met zoveel plezier hard aan hadden gewerkt, maar het einde varieerde per keer en liep vrijwel altijd een beetje droevig af. Van “Goh, wat was het een leuk idee, maar wat jammer dat het tussen 12 en 21 non-stop regende”, tot “Goh wat was het een leuk idee, maar wat jammer dat niemand er van wist, maar met z’n tienen was het ook heel gezellig”, tot “Ja het was een gok, Jazz, maar nu blijkt dat Amstelveen inderdaad niet van Jazz houdt. Volgende keer doen we smartlappen!”.

Toen ik afgelopen zondagochtend om 9 uur in de zeikende regen een breed scala aan partytenten in elkaar stond te knopen (ik ben te huur, mijn gemiddelde tijd voor een 3×3 is inmiddels 5.23 minuten), schoten alle denkbare doemscenario’s voor dit stukje nog één keer door mijn hoofd. En niet alleen door het mijne. “Het stopt vast zo met regenen hè?”, opperde partytent-o-loog Sander. “Ja túúúrlijk”, bevestigden we elkaar. Ik geloof dat we allebei niet helemaal overtuigd waren.

Maar toen was het twaalf uur. En hoewel ik zelf nogal ongelovig ben; degene die het weer daarboven regelt heeft het bijzonder goed voor gehad met Amstelveen. Met het klinken van de eerste saxofoonklanken brak de hemel open. Het Dorp stroomde vol, de sfeer was geweldig, de muziek sprankelde: het Dorp kreeg vleugels.

Er waren vele scenario’s, maar die ene die ik niet had durven hopen werd werkelijkheid. Wat was het een geweldige dag. Met dank aan zó ontzettend veel enthousiaste artiesten, sponsoren, vrijwilligers, EHBO-kanjers, technici, (horeca)ondernemers en vooral… Met dank aan heel Amstelveen: geweldig dat u er was.

Tot volgend jaar!

One Comment Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

