Eerste Hulp bij kinderfeestjes

foto-24Ik prees mij altijd heimelijk gelukkig met de onbedoeld fantastische timing van de ter aarde werping der Zonen. Dat is namelijk precies in de zomervakantie en met een beetje geluk kun je zo’n kinderfeestje dan afdoen met wat extra stokbrood met pindakaas en hagelslag (niet tegen Foodwatch zeggen) en een zwembad (dat er toch al is) op een beduimelde Franse camping.

Ja, ik hoor u al mokken ‘dat is toch heel gemeen voor zo’n kind’, en omdat ik diep van binnen niet héél erg gemeen ben, betraden er onlangs op een zondagochtend een goede zes kraakverse vierjarigen het huis. Dat was nadat ik eerst bijkans het pand in de as legde omdat bij een feestje met vierjarige jongetjes, zo bedacht ik mij, een schatkaart toch zeker niet mag ontbreken (vraag mij ook niet waarom, ik doe dat hele jongensmoederschap óók maar voor de eerste keer).

Het werd een soort Doldwaze Dagen in de Bijenkorf, maar dan met extra kleurstof en suiker. Vierjarige jongens zitten allemaal namelijk nét op de basisschool en dat is, zo moet u weten, een soort geheime schatkamer van nieuwe verboden woorden. En dus versierden we taart onder luid gewedijver wie de meeste synoniemen voor het woord ‘bil’ kon verzinnen. En poep. En een combinatie van die twee. Met een mond vol slagroom en gekleurde spikkels.

Omdat er onder de Amstelveense bevolking vást meer ouders zijn die Het Eerste Kinderfeest met lichte angst zien naderen, dacht ik dat het aardig zou zijn om bij wijze van een stukje service, een aantal korte tips te geven:

  1. Papieren bekertjes gaan dan wel niet stuk, ze vallen wel sneller om.
  2. Datzelfde geldt voor papieren bordjes.
  3. Laat die papieren servetjes maar zitten, daar hebben ze een trui voor.
  4. Haal drie kwartier van de geplande speurtochttijd af; kinderen van 4 doen dingen louter rennend.
  5. Wie in Amstelveen een speurtocht uithangt met ballonnen, doet er verstandig aan om daar een bordje (“laten hangen, is voor speurtocht, Art. 34839”) bij te hangen. Anders is de helft een uur later verdwenen.
  6. Ruim niet op van tevoren en maak ook niets schoon.
  7. Bij het Sportbedrijf kunt u voor 22 euro per uur alle denkbare gymzalen in Amstelveen huren. Doe er uw voordeel mee.
One Comment Voeg uw reactie toe

  1. betekst schreef:

    Hihihihihihihi … Ik ben zoooooooooooooo bang!

Geef een reactie

