Blue Monday of hoe ik toch geen Doutzen werd…

foto-34

Ik weet niet hoe dat met u gaat, maar mijn goede voornemen is steevast dat ik geen goed voornemen heb. Afgelopen december waren mijn kleren alleen ineens een maat gekrompen. En dus zou ik het dit jaar allemaal anders doen en zo’n ontzettend gezonde moeder worden die je in blaadjes altijd ziet.

Zo’n vrouw die de ruimte vult met de geur van frisse appeltjes. Iemand met de permanente blos van 30 kilometer hardlopen op de wangen. Zo’n moeder die tussen de strijk en het gelukzalig kleuren met de kinderen nog snel even wat bikramyogaat alsof het niets is. En daarna verantwoorde raw food cupcakes bakt die ze dan deelt op Facebook met de zin “Love my life” erbij.

En dus toog ik vastberaden naar de supermarkt waar ik de kar vollaadde met dingen waarvan ik geen flauw benul had welk doel ze dienden, maar die klonken alsof Doutzen Kroes ze ook eet. Quinoa. Linzen. Gojibessen. Gewelde vijgen. Havermout. Speltbrood…

Daarna jogde ik bepakt en bezakt (tip: van het kopen van gezonde dingen alleen al voel je je fitter) naar huis, alwaar ik met een aura van bleekselderij verkondigde dat we nu kinderyoga gingen doen. Om de toon te zetten begon ik vol goede moed aan de Schildpad. Op het plaatje leek het een uiterst serene toestand, maar wie ongetraind een been achter het hoofd vouwt – zo weet ik nu – kan zomaar vast komen te zitten in haar eigen ledematen. De zonen moesten hard lachen, dat dan weer wel. En dat is immers ook gezond, nietwaar?

Kermend van de pijn begon ik aan het diner. Het eerste übergezonde diner van de 364 heilzame diners die dit jaar nog zouden volgen. “De linzen 8-12 uur laten weken en dan 90 minuten zachtjes koken”, las de meneer hardop voor van de zak. Met een beetje geluk konden we bij het ontbijt linzen eten.

De rest van de maand at ik dingen die steevast werden aangekondigd als “mama’s aanstelvoer”. De weegschaal beloonde het festijn afgelopen weekend met 1 kilo extra gezondheid. Godzijdank is Blue Monday inmiddels geweest; dan slof ik nu even naar de supermarkt voor frikadellen en bier. Wil er iemand nog 2 kilo linzen overnemen?

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Denise schreef:

    Hoi Geertje,

    Super leuk stuk! Kwam bijna niet bij van het lachen, zo herkenbaar!

    Groetjes Denise

Geef een reactie

